Oklassiska resårsockor

Klassiska och oklassiska – här kommer ett par oklassiska resårsockor 

  
Mönster: Tittade på LoveSockWool för ett tag sedan och hon nämnde ett gratismönster på ravelry, men jag kommer inte ihåg namnet och jag tror int hon nämnde det heller, men det var iaf 4r, 4a vartannat varv och vartannat varv bara räta (då det var ett gratismönster kan jag skriva ut det). Så ett par oklassiska resårsockor kan man säga. Ett skön och avslappnande stickning som heller int blev tråkig. Jag stickade med 64m och vriden resår upptill. 

Stickor: 2,5mm.

Garn: Ett helt underbart fint handfärgat garn från Limmo-design. Så många fina färger och så fin melering! Garnet gjorde helt klart stickningen roligare! Och jag tycker heller int att man ska ha något komplicerat mönster till detta garn. Det är garnet som gör sockan. 

  

Kommentera

