Klassiska resårsockor

För några år sedan stickade jag ett par sockor, med lite längre skaft, i mellanraggi från järbo. För att kunna matcha randningen var jag tvungen att köpa två nystan. Jag fick då en massa rester. Dessa rester har nu blivit ett par sockor med lite lägre skaft.


Mönster: Utgick från en basmönster jag hittade på jarbo.se men gjorde kortare skaft och en istickshäl. Började med 52m, med 2r 2a, helt slätstickade fot.

Stickor: 3mm, snabbstickat!

Garn: Mellanraggi från järbo. Kommer tyvärr inte ihåg vad färgen heter och banderollen har jag inte kvar…

Väldigt sköna sockor!

Kommentera

